بنگاه آهن فروشی

بنگاه آهن فروشی

بزرگترین تامین کننده میلگرد و تیرآهن، ورق و لوله فولادی با بهترین قیمت در بازار

 

برای انتخاب اسکلت بتنی و فولادی در ابتدا باید بدانیم که به چه نوع سازه ای نیاز داریم، چه ویژگی هایی برای سازه مورد نظر، برای ما مهم است و همچنین شرایط آب و هوایی، منطقه ای، اقتصادی و.... به این تصمیم گیری بسیار کمک می کند.

نکته اولی که باید بدانیم این است که ویژگی های اسکلت بتنی و فولادی را درک کنیم و بر حسب نیاز بهترین انتخاب را داشته باشیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

اسکلت بتنی

به سازه ای که از بتن و بتن آرمه تشکیل شده، اسکلت بتنی می گویند. بتن به دلیل ویژگی که دارد قابل احتراق نیست و به دلیل وزن زیاد آن در مقابل آب و باد از مقاومت بسیاری برخوردار است. بتن از نظر اقتصادی به صرفه است، چرا که هزینه نگهداری آن بسیار ناچیز است.

از معایب بتن می توان به این نکته اشاره کرد که وزن زیاد آن باعث شده، در ساخت سازه های مرتفع نامناسب باشد.

اسکلت فولادی

به سازه ای که از مصالح فولادی تشکیل شده باشد، اسکلت فولادی می گویند. فولاد به کار برده شده در اسکلت فولادی از مزایا و معایب بسیاری برخوردار است، که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

به دلیل ویژگی ذاتی فولاد آن را می توان به هر شکلی حالت داد. ویژگی اصلی فولاد این است که دچار ترک خوردگی و خزش نمی شود، برای همین از این نوع سیستم برای ساخت سوله های بزرگ، برج ها و آسمان خراش ها استفاده می شود.

جمع بندی

در این مقاله شما با مزایا و معایب اسکلت بتنی و فولادی آشنا شدید، نمی توان به طور قطع گفت که کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد. انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به شرایط خاصی دارد که با مطالعه بیشتر می توان بهترین تصمیم را گرفت.


source: مقایسه اسکلت بتنی و فولادی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 19 مرداد 1400برچسب:اسکلت فولادی, اسکلت بتنی, آهن ملل, اصفهان, سازه فولادی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , ahanmelal.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com